Kurenin: “De missie van Grodan Rusland is niet alleen om als bedrijf te groeien, maar ook om telers te helpen met hun bijdrage aan een duurzamere wereld. Daarom hebben we onlangs de campagne ‘Second life of substrates’ gelanceerd, een recyclingproject waarbij we gebruikte steenwolmatten van telers recyclen en een tweede leven geven. Hiermee verkleinen we niet alleen onze eigen impact op het milieu, maar maken we telers ook bewuster van de meerwaarde van recycling en helpen we hen bij de voorbereiding op de circulaire economie. Want uiteindelijk is het sluiten van de cirkel niet alleen gunstig voor ons, maar ook voor telers en consumenten.”
De campagne heeft tot dusver geweldige resultaten opgeleverd. Kurenin: “We zien dat het bewustzijn van recycling groeit onder telers. Ze beseffen dat het een echte oplossing is voor een groter probleem. Daardoor krijgen we tegenwoordig veel recyclingverzoeken. ”
E-gro is een andere innovatieve technologie waarmee Grodan de Russische markt probeert te veroveren. Kurenin: “Wereldwijd is het al booming. De komende tijd zullen we tijd en energie investeren om ook de Russische telers te overtuigen van de meerwaarde ervan. We kijken ernaar uit om deze volgende stap te zetten naar een toekomst die een nog meer gecontroleerde, betrouwbare en duurzame groei mogelijk maakt.”